June 02, 2010

PasaQ kemboja @ Parit BuntaQ

Sebelum nak cerita pasal entry ni ... nak tanya MR ...
Weiiiiiiii ko dah sampai belum tempat ni, sekangkang kera jerkkkk ni wehhhhhhh. Orang jauhhhhhh dah sempeiii weiiiiii ...


Ni nak cerita yang kami dah sampai ke pasar Kemboja di parit Buntar. Memang buntang mata nengok kain. Kebanyakkannya mmg kain-kain ela yang org kemboja ni jual ... yang fesyen biasa2 ibu tak heran pun .. tapi bila ada fesyen yang santik-santik buat ibu geleporrrrrrr wehhhh. Pasar kemboja ni derang pacak khemah depan rumah + bawah rumah jerkkk. Happening gak kat sini walau pacak depan laman rumah orang.


Bila gelepor mula la cubit-cubit papa suh tanya berapa harge. Papa kan orang banjarrrr soo dia kena la cakap slang banjar sket bagi harga tak mahaiiii .. bila ibu yang bukak mulut sahihhhh orang kolumpurr takde slang punyaaaaaaa.


Cuit sana ..cuit sini ... eeeeee geramm betul sbb kain yg santik2 tue derang jual ekut KODI jerkkkkk ... eeeeerggggggg .. memang tensen beb. Terbayang2 kain2 santik2 tueeee ...
Sudahnya kami tak beli apa pun .. hanya cuci2 mata nengok kain sbb takde la mampu nak beli kain smp 1kodi .. sesuai utk org berbisnessss.

layannnnnnnnnn jerkkkkkkk laaaa mata.




Ni area kain cottan ... santik-santikkkkkkkkk wehhhhhhhhhhhh ...
buntang mata kuuu yang poket bocoq ni ....



p/s : Ilaaaa .. kami dah sampai, tp pi balik melenggang kangkunggggggg .. FRUSTTTTTTT ... pasni kena ada target kalo nak pi sana .. meriahhhhhhhhhhh




9 comments:

i_sofia said...

nieza, kat mana ni pasar nih?? sofia nk balik parit buntaq next week.. harus terjah nih..

Nieza Ishak said...

sofia,


alahai ... nieza bukan orang parit buntaq .. husband yg bawak. Tak tahu celah mana. Tapi tak silap mmg dekat dgn pekan la.

Cuba tanya org kampung depa tahu kot ... kaw perkampungan org kembojaaa ...

norinaomar said...

syoknya kak...

.::CeK LaLa::. said...

niejaaa... kan aku dah ckp.. nak p pasar kemboja tu kena ada target nak beli apa.. hehehhehe...
Tapi memang... aku yg selalu p pon, blh rambang bijik mata... aku tak beli yg kodi2 tu.. aku beli kat tpt2 boleh beli kira helai... yg kt tpt kodi2 tu aku lalu n cuit2 kain dia ja... hahahhaha...

utk yg bertanya kat atas tu.. Pn. Sofia, pasar ni kat erea Permatang Tok Mahat. Kalo tny org parit buntar sure depa tau!

utk rehan!! Weyyy!! hg tak sampai lagi la pasar kemboja niii?? aduiiiii... bikin malu aja donggg!! ahaksss!!

mrs.ecam said...

lahhhh x kn la nk bli selai due x leh.....hohh kne bli smpi 1 kodi...manyok tuuuuuuuuu

kakngah said...

sekali sekodi beli.. sthn pakai xhbs.. hahhaha!!

i_sofia said...

Nieza, tq!
Cek Lala, yeay, saya tahu.. sbb saya pon org parit buntaq (yang merantau ke negeri orang.. )

Siti @ nurie said...

nieza>>ct dulu study kt permatang pauh..asal hujung minggu je gi parit buntar...cari tudung ngn kain utk buat baju..mmg best gilerlah..tp sbb masa tu budget ciputkan, so cuci mata jelah....

Prosper Pharmacy said...

tak yah jauh2 lain kali, sebab dekat area kita (sg. buloh & kt dsara) pun ada pasaq kemboja di kg. kubu gajah, paya jaras, sg.buloh. lebih besaq dari parit buntaq (kg kat simpang 4 semanggol), tiap isnin & khamis 7-11pg