September 21, 2012

Cantiknya berniqab ...

Assalamualaikum wbt,


Subhanallah ... cantiknya orang berniqab
Berjubah hitam ...
Berseluar hitam ..
Bertudung hitam ..
Walaupun nampak mata ... boleh nampak kecantikkan yang ada.

Suka sangat tengok wanita yang berniqab
Suka tengok wanita2 yang berniqab dan mempunyai peribadi yang solehah ...
Suka sangat tengok cara pembawakkan diri dalam berniqabkerana segala perlakuan menjadi perhatian orang.

Bukan senang nak berniqab kerana serba serbi akan dipandang orang
Bukan senang nak berniqab kena belajar dalam merubah diri untuk menuju kebaikan.

Subhanallah .. memang cantik .. memang tersentuh hati ..
Asyik teringat jerk wajah yang ceria orang berniqab walaupun hanya nampak mata ...
Indah betul pembawakkan dirinya ..

Ibu ada baca kat sebelum ni ..
Pakaian yang cantik untuk seorang wanita adalah ..
Pakaian yang berwarna hitam ..
Tudung yang berwarna hitam ...
Stoken yang berwarna hitam ..

kenapa ???? kenapa berwarna hitam ???
Bukankah panas berwarna hitam ???

Warna hitam la dapat megindarkan diri dari pandangan mata orang-orang lelaki.
Pakaian berwarna hitam la dapat menyimpan segala kecantikkan diri ..

Subhallah .. semuanya indah ..
Subhallah .. semuanya cantik diatur oleh Allah swt.


*** Berniqab adalah sama erti dengan berpurdah .. ;) 








2 comments:

sisdee said...

saya tingin begitu sebenarnya..pada saya dah puas saya bgaya mcm2 kaler now saya rasa dah smpai masa nk btukar camtu..

sbb klu kita pki pelbagai kaler dah undang pndngan orang..hati jadi jht akan kata..lihatlah aku pnya baju paling cntik..adehhh..ehhhh tapi nie pndangan saya..nk berubah ke arah lebih baik...hitam tu cantik sbenarnya :)

Nieza Ishak said...

sisdee,

perasaan akak sama dengan apa yang nieza rasa sekarang ni ...

betul apa yang akak cakap tu, dah puas denagn apa yang kita lalui sebelum ni .. apa kata kita cuba berubah untuk kebaikan diri kita sendiri. Banyak yg perlu kita belajar sebenarnya.

semoga2 hati2 kita kuat & teguh untuk membuat sesuatu yang terbaik. AMIN.